Clover Releases 2018 Sustainability Report

5 million KG of waste diverted from landfills and over 407,770 trees reforested

CHICAGO, IL – Today, Clover Imaging Group, the world’s largest collector and remanufacturer of printer cartridges, issued its 2018 Sustainability Report. For the last 10 years, Clover has published an annual sustainability report documenting the environmental objectives and performance of its global business operations.

Some of the key achievements in the 2018 Sustainability Report include:

-          Over 42.5 million empty cartridges collected – diverting 4.81 million KG of waste from landfills

-          Over 407,770 trees planted through PrintReleaf’s reforestation program

-          6.6% year-over-year decrease in miles per shipment through best location shipment routing

“Today more than ever, businesses care deeply about the environmental sustainability of the products they purchase and the businesses they support. We continue to make great strides in enhancing the environmental sustainability of our business operations and the products we manufacture. We are proud to share our results and the new and creative strategies we are employing to lessen our environmental impact,” said George Milton, CEO, Clover Imaging Group.

Clover’s remanufactured printer cartridges are the environmentally conscious alternative to single-use cartridges. Cartridges that are remanufactured are reused - the highest form of environmental responsibility. This stance is echoed by multiple government agencies including the Environmental Protection Agency. When a business or consumer chooses to purchase a remanufactured cartridge, they lower their printing costs, keep waste out of landfills and reduce their carbon footprint.

To view Clover’s 2018 Sustainability Report, please visit www.cloverimaging.com/2018sustainabilityreport

About Clover Imaging Group:

Centered around sustainable innovation, Clover Imaging Group offers independent dealers, OEMs, and retailers a complete imaging and solutions platform. Clover’s broad array of products and services includes award-winning remanufactured printer cartridges and parts, a comprehensive suite of managed print and technology services, and unparalleled marketing and sales support. Far from its early beginnings as an ink and toner remanufacturer, Clover has evolved into a global enterprise backed by world-class engineering, manufacturing and distribution infrastructure. These comprehensive capabilities enable Clover to provide a level of partnership unsurpassed in the aftermarket imaging space.

For more information on Clover, please visit: www.cloverimaging.eu

Fermer

Êtes-vous sûr de vouloir vous déconnecter ?

Appuyez sur OK pour changer de région vers Clover Imaging Group

Choix multiples
Fermer

Cet article est disponible à la vente directe ou pour échange.
Prière de choisir ci-dessous.

Récupérer les données de compte
Fermer
Pour récupérer vos identifiants de connexion, prière de saisir votre e-mail:

Veuillez patienter…
Informations

Nous vous remercions de l’intérêt que vous portez à CIG ! En raison de la fonctionnalité robuste de notre site, nous ne pouvons que prendre en charge les navigateurs Web les plus courants. Nous vous recommandons de mettre votre navigateur à jour en téléchargeant la toute dernière version de Internet Explorer, Google Chrome ou Mozilla Firefox.

Informations

Votre session va expirer dans5minute(s)

Informations

Votre session a expiré. Vous allez désormais être redirigé vers la page d’accueil.

Erreur lors du retrait de données
Télécharger le logo
Fermer

Format autorisé : .jpg, .png, .bmp; Max :1024x768px; Min:590x307px.

Informations concernant la livraison ()

Fermer

Votre document est en cours de création. Prière de patienter jusqu’à ce que le téléchargement démarre.

Conditions générales
Fermer
Liste d’adresse de livraison Visualiser toutes les adresses
Fermer
Cliquer sur l’adresse pour la sélectionner
Ajouter nouvelle adresse de livraison
* Champ obligatoire
Fonctionnement ?
Fermer

Cliquer sur le bouton vert « Créer un nouvel utilisateur »

Remplissez les champs du formulaire pour votre nouvel utilisateur. Sélectionnez les autorisations dont votre nouvel utilisateur doit disposer et attribuez-lui un nom d'utilisateur et un mot de passe. Cliquez sur Enregistrer. Vous recevrez un e-mail confirmant l’enregistrement de ce nouvel utilisateur. Suivez les même étapes pour configurer chaque nouvel utilisateur.

Après avoir créé un nouvel utilisateur, celui-ci recevra un e-mail contenant son nouveau nom d'utilisateur et un mot de passe. Il recevra des instructions sur la façon de changer son mot de passe, s'il souhaite faire son propre choix. Cependant, en tant qu'administrateur, vous serez toujours autorisé à supprimer/modifier les utilisateurs, à voir leurs informations de profil (y compris leur mot de passe) et à modifier leurs autorisations.

Pour modifier un utilisateur, il existe des liens en marge de chaque utilisateur pour modifier ou supprimer le profil de cet utilisateur.

Si vous supprimez un utilisateur, celui-ci figurera alors sur la page des utilisateurs supprimés et vous pourrez le réactiver à tout moment, si nécessaire.

Vidéo CIG

Télécharger les conditions générales
Fermer

Format autorisé : .pdf; Taille maximale du fichier: 5 Mo.

INFORMATIONS

Télécharger le logo du client
Fermer

Format autorisé : .jpg, .jpeg, .png, .bmp; Taille maximale du fichier: 5 Mo.